POZOR! Již druhým týdnem se setkáváme s cílenými útoky pomocí SMS a jiných textových messengerů,
kdy se podvodníci vydávají za zaměstnance naší firmy s cílem nás poškodit.

  • en

Profil na LinkedInu

Jak vyšperkovat profil na LinkedIn z pohledu headhunterů

V dnešní době je profesní sociální síť LinkedIn nepostradatelným nástrojem na trhu práce. Mimo sdílení postřehů a zkušeností z profesního prostředí s profesionály z oboru nabízí tato síť také možnosti pro získání práce. Na LinkedInu existuje možnost pro inzerování pracovních nabídek, ze kterých mohou uživatelé vybírat v případě, že se ohlíží po nové pracovní příležitosti, ale také se na této síti denně pohybují recruiteři a headhunteři, kteří cíleně hledají profily potenciálních kandidátů na obsazovanou pracovní pozici. Ti mnohdy hledají mezi zaměstnanými lidmi, kteří o změně pracovního místa neuvažují a snaží se jim předložit novou nabídku tak, aby vzbudili jejich zájem.



Profilem na LinkedInu se tak uživatel prezentuje nejen na sociální síti, ale také na trhu práce. Proto je důležité mít svůj profil adekvátně vyplněný a udržovat ho, pokud možno aktualizovaný.

Co by tedy na profilu nemělo chybět?

Především uvedená zaměstnání a pozice, na kterých uživatel pracuje a v minulosti pracoval. U jednotlivých pozic je také vhodné uvést popisy, co konkrétně měl majitel profilu na starosti a jaká byla jeho náplň práce. Zajímavou informací pro návštěvníky profilu jsou také úspěchy, kterých uživatel na dané pozici dosáhl či projekty, které vedl.

Co na profilu upoutá na první pohled, je profilová fotografie. Je vhodné ji na LinkedIn nahrát, protože profil pak působí osobněji a profesionálněji. Headhunteři tak vědí, s kým by případně „měli tu čest“. Profilovka by však měla působit profesionálně – neměla by být volnočasového typu například z dovolené nebo s rodinou či přáteli.

Další informace, které je možné na profilu uvést jsou například vzdělání, absolvované kurzy, jazykové znalosti či heslovitý výčet dovedností, které majitel profilu ovládá. Pro headhuntery je ideální, pokud se o uživateli dozví co nejvíce informací, které mu pomohou odhadnout, zda by se takový kandidát hodil na obsazovanou pozici.

Součástí profilu na LinkedInu mohou být také doporučení neboli reference od ostatních uživatelů. Ta mohou zvyšovat důvěryhodnost a podtrhovat dovednosti, které uživatel uvedl na profilu výše.

Čím podrobněji je profil vyplněný, tím se zvyšuje pravděpodobnost, že uživatel bude častěji oslovován s pracovními nabídkami. Informace by však měly být relevantní a uživatel by měl dát pozor, aby jeho profil nepůsobil překombinovaně. To by mohlo headhuntery spíše odradit než zaujmout pro navázání spolupráce.

V případě aktivního hledání zaměstnání je možné si na LinkedInu nastavit zelené orámování profilové fotografie s nápisem „Open to Work“, který dává jasně najevo, že je uživatel otevřen novým pracovním nabídkám. Takové uživatele headhunteři a personalisté rádi oslovují, protože mají vyšší pravděpodobnost pozitivní reakce na zaslanou pozvánku ke spojení a následující komunikaci.