POZOR! Již druhým týdnem se setkáváme s cílenými útoky pomocí SMS a jiných textových messengerů,
kdy se podvodníci vydávají za zaměstnance naší firmy s cílem nás poškodit.

  • en

Efektivní způsoby hledání nového zaměstnání

Hledání práce může být někdy složité a časově náročné, obzvlášť pokud přesně nevíte, kde a jak začít. Důležité je stanovit si, jakou práci vlastně hledáme a o jaké nabídky se chceme ucházet. Níže naleznete několik způsobů, jak zvýšit své šance na nalezení té správné pozice.

  1. LinkedIn


LinkedIn se stal jedním z nejefektivnějších nástrojů pro hledání zaměstnání. Nezapomeňte mít aktuální a úplný profil, který odráží vaše zkušenosti, dovednosti i kariérní cíle. Aktivní komunikace a budování sítě kontaktů vám může přinést nečekané příležitosti. V případě aktivního hledání práce je mimo jiné vhodné nastavit si orámování profilové fotografie s nápisem „Open To Work“. Více podrobností o LinkedIn profilu v našem předchozím článku: https://www.recruit.cz/blog/profil-na-linkedinu/

  1. Spolupráce s headhunterem


Oslovení headhuntera či personální agentury je účinnou cestou zejména v případě, že se orientujete na manažerské nebo specializované pozice. Headhunter vám může zprostředkovat exkluzivní pracovní nabídky a propojit vás s firmami, které běžně nevyužívají klasické pracovní portály. Headhunteři většinou nemají široké portfolio obsazovaných pozic, proto může trvat delší dobu, než se objeví nabídka na míru pro vás.

  1. Profesní networking


Osobní doporučení jsou stále jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak získat novou práci. Navštěvujte profesní eventy, workshopy nebo networkingová setkání a nezapomeňte udržovat kontakty ze své profesní minulosti.

  1. Klasické pracovní portály


Procházením vystavených pracovních inzerátů na specializovaných portálech je možné narazit na zajímavé nabídky. Je možné nastavit si alerty na nové inzerce podle zadaných filtrů, což usnadní hledání relevantních nabídek.

Na pracovních portálech je možné vytvořit si vlastní profil podobný životopisu, který bude následně k dispozici náborářům procházející tento zdroj kandidátů. Pokud využíváte pracovní portály, dbejte na pravidelnou aktualizaci svých profilů a správně nastavte filtry.

  1. Aktivní přístup – oslovení firmy napřímo


Nečekejte, až firma vypíše vhodnou pozici. Pokud máte jasnou představu, kde chcete pracovat, zkuste firmu oslovit přímo například přes odkaz na jejich webových stránkách. Proaktivní přístup je vždy vítaný a může vás výrazně odlišit od ostatních uchazečů.

 

Ať už zvolíte kteroukoli cestu, důležité je nevzdávat se, být konzistentní a jasně vědět, co od nové práce očekáváte. Nezapomeňte, že kombinace těchto metod bývá nejúčinnější. Čím více různých způsobů při hledání zaměstnání vyzkoušíte, tím větší máte šanci, že najdete práci, která skutečně odpovídá vašim představám.